ESPAI AIGUA
Disseny de l'ambient
Un dels elements més versàtils que ens ofereix la natura és l’aigua. L’aigua ens dona infinites
opcions de descobriment i manipulació.Crearem un espai centrat en aquest element de la
natura y basat en la ciència. Per fer-ho utilitzarem un aula de l’escola bressol que sigui
lluminosa, ampla i harmoniosa.
Disseny de l'ambient
Un dels elements més versàtils que ens ofereix la natura és l’aigua. L’aigua ens dona infinites
opcions de descobriment i manipulació.Crearem un espai centrat en aquest element de la
natura y basat en la ciència. Per fer-ho utilitzarem un aula de l’escola bressol que sigui
lluminosa, ampla i harmoniosa.
A una part de la sala col·locarem un moble baix amb diferents ampolles sensorials. Les ampolles
sensorials són ampolles de plàstic transparent amb diferents elements al seu interior. En aquest
cas omplirem les ampolles amb aigua de diferents colors, boles de gel, oli de bebé transparent,
purpurina, boles de feltre de colors, trossets de tela de diferents colors,etc. La idea d’aquesta secció
es que observin el moviment de l’aigua dins d’un recipient tancat.
sensorials són ampolles de plàstic transparent amb diferents elements al seu interior. En aquest
cas omplirem les ampolles amb aigua de diferents colors, boles de gel, oli de bebé transparent,
purpurina, boles de feltre de colors, trossets de tela de diferents colors,etc. La idea d’aquesta secció
es que observin el moviment de l’aigua dins d’un recipient tancat.
A l’altra banda de la sala prepararem dues taules grans amb diferents safates sensorials amb
l’aigua com a protagonista. Una de les safates simularà una platja, amb aigua, sorra i pedres;
una altra la neu amb gel de diferents mides i animals com ara pingüins i óssos polars; una altra
de les safates les farem amb boles de gel de colors per manipular-les i descobrir les diferents
sensacions que ofereix. També prepararem safates sensorials amb diferents temàtiques com ara els canvis d’estació, la festa de Sant Jordi, el nadal, etc.
l’aigua com a protagonista. Una de les safates simularà una platja, amb aigua, sorra i pedres;
una altra la neu amb gel de diferents mides i animals com ara pingüins i óssos polars; una altra
de les safates les farem amb boles de gel de colors per manipular-les i descobrir les diferents
sensacions que ofereix. També prepararem safates sensorials amb diferents temàtiques com ara els canvis d’estació, la festa de Sant Jordi, el nadal, etc.
A un altre espai de l’aula farem una demostració amb els infants: A una safata amb aigua
deixarem caure una bomba de bany i observarem com aquesta es desfà amb l’aigua, fa
bombolles, tenyeix l’aigua de colors i desprèn bona olor.
deixarem caure una bomba de bany i observarem com aquesta es desfà amb l’aigua, fa
bombolles, tenyeix l’aigua de colors i desprèn bona olor.
L’últim espai de la sala serà un espai d’experimentació on observarem com es mouen les
onades del so. Farem una barreja amb aigua, colorants de diferents colors i midó de blat i
ho col·loquem a una safata. Agafarem un altaveu i posarem la safata a sobre. Connectarem
l’altaveu a un mp3 i observarem com la música fa moure la barreja.
onades del so. Farem una barreja amb aigua, colorants de diferents colors i midó de blat i
ho col·loquem a una safata. Agafarem un altaveu i posarem la safata a sobre. Connectarem
l’altaveu a un mp3 i observarem com la música fa moure la barreja.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada