La ciència que s’implanta a les aules d’infantil ha de donar resposta a la curiositat i interessos dels alumnes. El procés d’ensenyament ha d’integrar: el pensar, l’experimentar i el comunicar. Es partirà d’activitats on l’alumnat pugui reflexionar, imaginar, relacionar, comparar, fer prediccions, comprovar, observar, manipular, experimentar, mesurar, expressar les seves idees, comparar-les amb les dels altres, discutir-les, abstreure conclusions, avaluar i regular el procés d’aprenentatge propi. Segons Esme Glauret (1998), la ciència aplicada als infants:
- Augmenta la comprensió dels infants sobre el seu medi ambient biològic i físic i identifica el seu lloc en el mateix.
- Afavoreix i construeix idees i interessos en els infants.
- Promou la importància del paper que té la ciència en la vida quotidiana i ajuda als infants en les seves interaccions amb el món.
- Desenvolupa el pensament crític, l’interès pel medi ambient i el respecte a les evidències.
- Desenvolupa apropaments i actituds positives per a aprendre i donar suport als infants perquè aprenguin a aprendre.
- Promou una base adequada per a un aprenentatge futur de les ciències.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada